03 April 2010

geology ukm 2007/2010.

salam.

dalam tak sedar, dah hampir sampai ke penghujung rupanya. rasa macam baru sangat lagi terdengar Dr Kadd tanya geologi ni pilihan ke berapa masa dalam DKG126. terasa macam baru semalam aku malas nak ke kelas pagi-pagi. dan mula rasa rindu nak berkhemah-khemah dengan kawan-kawan macam dekat kuala krai, bukit keluang.


bila lagi nak sama-sama menjerit bila pacat mula panjat. sama-sama bilang "dah!" bila si pemegang hujung tali bergerak ke dalam hutan di sungai mei. sama-sama naik bot menyusuri sungai *aku tak ingat nama* di kelantan. impressed dengan kanak-kanak di sana yang masing-masing pandai bawa bot untuk ke sekolah. sama-sama menogak air bergas seringgit dua posen di kedai atas bukit ketika rehat. sama-sama suka bila outcrop tenggelam sebab tak payah turun dari bot.

kenangan sangat kan?

dulu, masa aku tau aku dapat course geology di ukm, aku tak rasa apa-apa. sebab aku sendiri tak tau geologi tu apa. yang aku tau, BATU. itu ja. dan memang betul, belajar pasal batu. dan ada lah yang lebih-lebih lagi.

tapi lebih dari tu, aku belajar erti KAWAN. masa susah. tika senang. dan aku jumpa semua tu dalam diri kalian. berbeza betul kalau nak di compare dengan kawan masa sekolah. kawan di U lebih bermakna. mungkin masing-masing sudah membesar. sudah mula matang.

bila ada meeting pasal dinner 25 april 2010 ni, aku rasa sebak. bila lagi boleh duduk-duduk bincang macam tu kan?

aku harap, lepas habis ni, jadi kan blog ni dan juga facebook sebagai tempat utk kita saling berhubung. jangan terus hilang.

:)





moment indah.